Lecytyna – niezawodny środek na pamięć czy tani chwyt reklamowy?
2

A A A

Lecytyna jest w pełni naturalną substancją, wspomagającą wiele procesów metabolicznych, które zachodzą w organizmie człowieka. Dzięki swoim właściwościom, ma potencjał ochronny zarówno w stosunku do ośrodkowego układu nerwowego (w tym mózgu), jak i do innych narządów ciała.

Usprawnienie metabolizmu

Procesy przemiany materii to wieloetapowe reakcje chemiczne, które prowadzą do przekształcenia dostarczonych substancji (pokarmu i tlenu) w źródła, z których ciało czerpie energię do działania. Na każdym z poziomów owych przemian potrzebne są inne składniki, by owe reakcje były efektywne i zachodziły z należną szybkością.

Lecytyna jest bardzo ważnym elementem, który jest niezbędny do tego, by metabolizm zachodził w odpowiedni sposób. Jest ona składnikiem budulcowym wszystkich błon komórkowych tworzących narządy wewnętrzne, przez co zapewnia odpowiednie odgraniczenie środowisk reakcji chemicznych, a także transport substancji pomiędzy komórkami.

Lecytyna ma również zbawienne działanie na metabolizm tłuszczu w organizmie. Ułatwia jego trawienie oraz obniża poziom „złego cholesterolu”, przez co istotnie niweluje ryzyko miażdżycy naczyń krwionośnych oraz chorób serca, wynikających z nieprawidłowej przemiany w budowie tętnic.

Lecytyna a pamięć

Zapamiętywanie polega przede wszystkim na wytwarzaniu połączeń pomiędzy komórkami nerwowymi w mózgu. Lecytyna ułatwia ten proces, dostarczając do tego celu koniecznych składników. Ponadto ułatwia wchłanianie witamin, niezbędnych mózgowi do prawidłowego funkcjonowania.

Jeden z metabolitów lecytyny o nazwie cholina jest bardzo ważną substancją chemiczną, która stymuluje mózg do lepszej i szybszej pracy. Na swój sposób „odmładza” go, przywracając mu funkcje, usprawniające uczenie się nowych rzeczy – podobnie, jak ma to miejsce u małych dzieci, które najszybciej przyswajają wiedzę.

Lecytyna jest zatem substancją, która powinna być składnikiem diety osób, znajdujących się w trakcie intensywnego wysiłku psychicznego. Poprawia ona koncentrację oraz wzmacnia odporność organizmu na sytuacje stresowe i umożliwia pracę pod presją czasu. Przyjmowanie lecytyny powinno odbywać się w sposób przewlekły w trakcie intensywnej pracy umysłowej, co znacznie zwiększa efektywność czynionych wysiłków. Lecytyna może być pozyskiwana zarówno ze źródeł naturalnych, jak i z suplementów diety.

Skomentuj lub zadaj pytanie!

*